お知らせ

  1. HOME
  2. お知らせ
  3. 学修状況報告提出のお願い/Required Student Survey(大学院生のみなさま)

学修状況報告提出のお願い/Required Student Survey(大学院生のみなさま)

English follows Japanese.

大学院生のみなさま(教育学研究科およびTMGH・プラネタリーヘルス学環を除きます)

長崎大学では年度末にすべての学部生・大学院生に学修状況報告を提出してもらうことになっています。
これにより、自身の学修状況を振り返り、次年度以降のよりよい学修につなげてもらうとともに、長崎大学の教育改善に役立てています。
必ず提出してください。

とくに修了予定の方は今後の長崎大学と後輩のためにご意見くださいますようお願いいたします。

あなたの学修状況報告は研究科別の平均値等とともに「非開示」項目以外の項目については、各研究科の長、および、あなたのメンター教員(指導教員)に開示します。

◆目的
1.院生のみなさん自身に1年間の学修状況を反省的に振り返ってもらい、次年度のよりよい学修につなげてもらう。
2.みなさんの学修状況や進路展望等に対して、各研究科のメンター教員(指導教員)からアドバイスを得る機会を提供する。
3.みなさんの報告をもとに長崎大学のカリキュラムや授業内容、経済支援やキャリア支援等のあり方を再検討し、改善につなげていく。

◆報告締切:2023年3月31日(金)
◆URL: 1月24日(火)および2月22日(水)にお送りしたメールに記載されています。アクセスして回答をお願いいたします。
※アンケートはMicrosoft Formsを用いて実施します。Microsoft Office 365へは長大ID(bb学生番号@ms.nagasaki-u.ac.jp)とご自身で設定されたパスワードでログインしてください。

◆内容:この1年間の満足度、通学方法、居住形態、経済状況、週あたりの活動時間、進路希望、就職活動、インターンシップ、進路(修了予定生のみ)、自由記述など

◆注
1.「非開示」項目以外のあなたの回答はメンター教員(指導教員)にも開示し、アドバイスの際の参考にします。
2.「非開示」項目については慎重に扱い、あなたへの支援および長崎大学の教育改善の上での参考にします。
3.答えたくない質問には答えなくて結構です。
4.無回答の質問があっても構いませんので、必ず提出してください。

【本件に関するお問い合わせ先】
長崎大学 大学教育イノベーションセンター
TEL:095-819-2207
E-mail:ets@ml.nagasaki-u.ac.jp

***********************************************************************************************

At Nagasaki University, all undergraduate and graduate students are required to submit a student survey about your academic progress at the end of each academic year.

By doing so, you will be able to reflect on your own learning situation, which will lead to better learning in the next year and beyond, and will also be useful for improving education at Nagasaki University.
Please be sure to submit this form.

For graduating students, we would appreciate your opinions for the future of Nagasaki University and its junior students.

Part of your responses except Non-Disclosure question items will be provided to the Dean and your advisor in your graduate school.

<Purpose of the survey>
1. For your own reflection on your learning for this academic year and re-planning of your learning for the next academic year.
2. For getting sound advice on your learning and future prospects from your advisor based on part of your responses.
3. Based on your responses, Nagasaki University will review and improve the curriculum, course contents, economic assistance, career support, and so on.

*Due date: March 31, 2023
*URL: The URL can be found in the email we sent you on Tuesday, January 24 or Wednesday, February 22. Please access it and answer the survey.
*The survey will be conducted using Microsoft Forms. Please log in to Microsoft Office 365 with your Chodai ID (bbstudent number@ms.nagasaki-u.ac.jp) and the password you have set for yourself.

*Note:
1. Part of your responses except Non-Disclosure question items will be provided to the Dean and your advisor with the mean of your graduate school for giving advice on your learning and future prospects.
2. Regarding Non-Disclosure question items, Nagasaki University will carefully utilize them for education improvement.
3. Skip any questions you do not want to answer.
4. Please be sure to submit your responses.

Thank you for your time and thoughtful responses.

If you have any concerns and questions, please contact us below.

***********************
Nagasaki University, Center for Educational Innovation
TEL:095-819-2207 (Japanese only)
E-mail:ets@ml.nagasaki-u.ac.jp

お知らせ

お知らせ一覧